Етикети

неделя, 29 януари 2012 г.

Торта ретро радио




11 коментара:

  1. Прекрасна е! Всеки момент ще засвири:)
    С готов фондан ли работиш?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, Траяна! Не, досега почти не съм ползвала готов фондан, меся си от пудра захар, карбокси метил целулоза и вода.

      Изтриване
    2. лагодаря ти за отговора, а би ли дала точните пропорции за домашен фондан, че съм много мераклийка:)

      Изтриване
    3. Малко по-надолу го публикувах, виж какво бъркам аз :)))

      Изтриване
  2. Невероятна е! Много ми харесва! Поздрави и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Габи! Много си мила! Хубава седмица и на теб!

      Изтриване
  3. Оле как ме разсмя рано рано ........ :):):)с този карбокси метил целулоза . Знам го , че е СМС ,ама така както си го написала , все едно някакви химични опити си правила :-) Ще споделиш ли рецептата ако обичаш за това тесто ? Май само него не съм го пробвала :-) Еластично ли става , добро ли е за покриване ?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еми написах го така, че обикновено тайлозата е на по-голяма почит и СМС се знае по-малко :)))
      Та правя по тази рецепта
      Захарно тесто

      2,5 с.л. СМС
      7-8 с.л. вода
      5-6 с.л. глюкоза
      1кг. пудра захар

      Глюкозата затоплям в МВ и заедно с водата разбърквам и добавям към пудрата захар и сухото СМС, смесени предварително. Меси се до окончателна твърдост на тестото, като ако ви е твърдо добавяте по мъничко топла вода, докато ви хареса на пипане.
      Престоява 24 часа и е готово за работа Ако тестото е втвърдено прекалено, се затопля леко в МВ преди употреба.
      Оцветявам, така както си оцветяваме готовата ММ.
      СМС - това е карбокси метил целулоза и поръчвам от тук http://elton-bg.com/, като казах, че ми е нужна за хранителни цели. Изпратиха ми и сертификат от фирмата, че е безопасно.
      Супените лъжици са нормални, дори малко ми малеят като размер.
      Пудрата захар е на Оберон, с нарисувани ягодки на опаковката и се продава в разфасовки от 0.400кг.
      Когато покривам торти с тестото, не слагам цялото количество захар, а добавям постепенно докато остана доволна от твърдостта му.

      Само ще добавя, че различните марки пудра захар при мен поемат различно количество вода, така че, ако видя, че става твърдичко тестото, просто добавям още вода.

      Ами това е, препоръчвам ти да опиташ първо с половин доза.

      Изтриване
  4. Страхотно е!
    Много ми харесва дървото - по някакъв специален начин ли боядисваш?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, Ели! Първо боядисах със светло кафяво с бояджийска четка, средна на големина, после с четки за рисуване нанасям по-тъмно кафяво, като гледам да се преливат цветовете и на места да е по-тъмно, а на места по-светло. Просто ми омръзна да оцветявам захарно тесто и после да ми седят всякакви цветове топчета неизползваемо и затова вече прибягвам до оцветяване на края.

      Изтриване
  5. Благодаря! Ще опитам и аз така :)

    ОтговорИзтриване

Коментари