Етикети

понеделник, 7 ноември 2011 г.

Пинокио - приказката през моя поглед

Пинокио - това е темата, която реших да опитам да сътворя от захар. Всъщност това е тортата, с която участвах в Тортено предизвикателство на тема Книга - сюжет от книга от форума на БГ Мама.  ТУК
А от сладкарския форум там, тръгна цялото това мое хоби, правенето на торти. Но всъщност за пръв път се престраших да участвам в тази инициатива.

И така за тортата. Направена е с пандишпанови блатове, направени по следната рецепта:
10 яйца
20 с.л. захар
15 с.л. брашно
  5 с.л. тъмно какао
  1 ч.л. бакпулвер
Сместта е разделена на 2 и опечена в голямата тава на печката, а след това срязан така, че да станат 3 правоъгълни блата.

Крема е шоколадов, като към разбити 4 пакетчета крем Шоколад на доктор Йоткер, съм добавила 200гр. разтопен натурален шоколад и 1,5 пакетче желатин.
Блатовете са сиропирани с капучино.
Фигурките, покритието и всичко по декорацията е направено със Захарното тесто, което сама приготвям по някаква измислена си моя рецепта.

А сега за идеята. Наскоро по ТВ гледах един филм "Изкуствен интелект" на Спилбърг. В този филм едно дете робот търсеше Синята фея, която да го превърне в истинско момче, тъй като беше програмиран да може да изпитва емоции и най-много от всичко на света искаше да стане истински и майка му да го обича.
Този филм ми въздейства много и ми припомни за приказката и за това реших това да бъде моята тема за предизвикателството.
Пинокио, това е моя герой, който се опитах да пресъздам в торта и който преминава през много перипетии в живота, за да се научи на човешките добродетели и като награда за това да стане истинско момче.
Тортата пресъздава момента на изработването на куклата Пинокио и затова там присъстват Джепето и щуреца.










7 коментара:

  1. Уникално! Всяка фигура е пресъздадена с фотографска точност!

    ОтговорИзтриване
  2. Ивейн, много ти благодаря за положителния коментар! Радвам се, че ти хареса!

    ОтговорИзтриване
  3. Че какъв друг си очаквала :)? Съжалявам, че няма други, а заслужаваш стотици!!!

    ОтговорИзтриване
  4. О, Ивейн, толкова си мила, че чак ме разчустваш. Аз като че ли съм леко асоциална и не завързвам лесно контакти, но това не ми е проблем, така че ценя мнението на определени хора, а ти си една от тях и затова така се зарадвах, че си писала. Още веднъж ти благодаря!

    ОтговорИзтриване
  5. Aз също съм извънредно очарована от всички фигурки тук, до една са като да са прекрачили и излезли от приказката.
    Прекрасни! Просто истински!
    Това ти е една много, много сполучлива торта.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ооо, Нелка, добре дошла! Е това, казано от теб, повярвай ми има огромна стойност!Благодаря, много ти благодаря за вниманието и хубавите думи!

      Изтриване
    2. Благодаря ти за хубавото посрещане!
      Заслужаваш всяка добра дума за работата, която си създала!
      Поздрав :)

      Изтриване

Коментари