Етикети

вторник, 25 януари 2011 г.

Кокосова торта за рождения ден на дъщеря ми.

Тортата е вита и аз съм направила двойна доза. Но тук ще дам рецептата за единична, а всеки да прецени колко голяма торта иска.
Блат:
8 жълтъка
4 белтъка
120гр. захар
120гр. брашно
1 ванилова есенция
1ч.л.бакпулвер
Отделят се жълтъците и се разбиват с 3 с.л. захар. Белтъците се разбиват на гъста пяна с останалата захар и към тях се добавят жълтъците. Постепенно се прибавя и пресятото брашно с бакпулвера и сипваме ваниловата есенция. Пече се в правоъгълна тава с размери около 30 на 40см мисля, че е. Това е тавата, която се продава заедно с готварската печка. Мисля, че всички се сещате за коя говоря. Блата се пече на 220градуса около 7-10мин. върху хартия за печене. Оставя се да изстине и след това се реже на 3 ленти. Всяка лента се сиропира с по 3-4с.л.прясно мляко. Маже се с крем и се навива на руло. Изправя се. И така всяка следваща лента се навива изправено около рулото, докато се оформи вида на тортата. Пристяга се с тортен ринг или се увива с фолио и се поставя в хладилника да стегне.
Крем:
250гр. меко масло се разбива като постепенно се добавя подсладено кондензирано мляко 1консерва или 397гр. Добавя се 100грама сухо мляко. Аз имах NIDO. И накрая се прибавят около 100гр. кокосови стърготини. Ако се постави в хладилник стяга много, така че аз го държах на стайна температура, за да може по-лесно да се мажат блатовете.
Декорацията е от домашно приготвено захарно тесто. Тук вече всеки може да развихри въображението си.
С тази торта смятам да се почерпим у дома, а за партито с приятелите ще направя друга по-голяма шоколадова торта. И така пожелавам на моето пораснало момиче много здраве, щастие и успехи във всичко. Да е винаги обичана и весела, а аз обещавам да и правя тортите за всички поводи!

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Коментари